Kromhoutmotoren Type "B", "K", "H"
Nieuwe ontwikkelingen.
Rond 1927 ontwikkelde men in de fabriek de "Hoogdrukmotor", genaamd de "B" motor.
Een koud aanzetbare motor waardoor de voorverwarming overbodig zou zijn en tevens het brandstofgebruik zou worden verlaagd.
Een tweetakt hoogdrukmotor met watergekoelde voorkamer,
gedeelde verbrandingsruimte en directe inspuiting.
1929: 3-B-3, 150 P.K., 350 omw. p. min.
Tegelijkertijd werd een verbeterde versie gebouwd welk type het "H" type werd genoemd.
De kleinere "H" typen, van 6,5 t/m 60 epk, werden
"K"- motoren genoemd.
1934: Productie van de "H" motor, 60 t/m 420 epk.
Na wijziging in directe inspuiting.
2-H-2 60 epk 390 omw. p. min.
2-H-3 80 epk 350 omw. p. min.
2-H-4 100 epk 320 omw. p. min.
3-H-3 120 epk 350 omw. p. min.
3-H-4 150 epk 320 omw. p. min.
4-H-4 200 epk 320 omw. p. min.
4-H-5 280 epk 300 omw. p. min.
5-H-5 350 epk 300 omw. p. min.
6-H-5 420 epk 300 omw. p. min.
"epk" = effectieve pk's, = aan de schroefas gemeten.
1934. Verbeterde H en K motoren. Tweedelige voorkamer vervangen door een eendelige verbrandingsruimte met directe inspuiting. Type "H", van 30 t/m 420 epk.
Kromhoutmotor type K
Serie "H" motoren gereed. Type 2-H-3
Maak jouw eigen website met JouwWeb